Õpetaja töö on imeline ja tähenduslik, kuid sageli ka intensiivne ning emotsionaalselt kulutav. Õpetaja mõtleb tihtipeale eelkõige teiste peale, kuid unustab ära iseenda. Kui aga oma igapäevaelust võtta ära suhtlemine (kolleegidega), jagamine ja iseendaga olemine, siis on läbipõlemine kerge tulema. Energiaring on koht, kus õpetaja saab hetkeks peatuda, hingata sügavamalt ja end laadida.
Kui õpetaja tunneb end tasakaalus, kuulatuna ja hoituna, on tal rohkem energiat, loovust ja kannatlikkust õpilastega töötamiseks.
Regulaarne refleksioon, jagamine ja lõõgastavad praktikad aitavad maandada stressi ja ennetada läbipõlemist.
Kohtumised soodustavad usaldust, koostööd ja sidusust õpetajate vahel, mis peegeldub ka kogu koolikultuuris.
Kui õpetajad kogevad koolis positiivseid emotsioone, tunnevad ka õpilased end paremini ja suureneb turvatunne.
Kogemuste jagamine aitab õpetajatel oma tunde teadlikumalt analüüsida ja täiustada.
Õpetaja, kes oskab iseendaga kontakti hoida ja end tasakaalustada, õpetab seda ka alateadlikult õpilastele. Igast kohtumisest leiab igaüks midagi, mida rakendada ka oma õpilastega.
Energiaring loob tunnet, et kool ei ole ainult töökoht, vaid ka koht, kus inimesena kasvada ja toetust kogeda.
Avastame oma igapäevased energiaallikad ja -lekked. Teeme läbi taastavaid praktikaid ja loome isikliku energiakaardi.
Töötame läbi naeru, mängulisuse ja kerguse – äratame üles oma sisemise rõõmu. Kogeme, kuidas naer võib vabastada pingetest ja tuua kergust ka keerulistesse hetkedesse.
Uurime, kui palju jätame igapäevaselt ruumi iseendale. Loome teadlikkust mikropausidest, hingamisruumist ja enese kuulamisest ka tihedas graafikus.
Süveneme oma vajadustesse ja südamesoovidesse. Kohtumine keskendub enesekuulamisele ja väikesele, ent tähenduslikule lubadusele iseendale.
Räägime piiridest, vastutuse jagamisest ja enese säästmisest. Harjutused aitavad selgemalt tajuda, kus lõpeb minu ja algab teiste vastutus
Fookuses on üksteise kuulamine ja toetava ühenduse loomine. Loome ruumi südamest rääkimiseks ja südamest kuulamiseks.
Olen naerukoolitaja ja elurõõmu coach, kolme lapse ema, superviisor, lisaks olen pikalt töötanud eesti keele ja kirjanduse õpetajana.
Armastan inimesi ja mängu kaudu õppimist. Oma lõputöö Tallinna Ülikoolis kirjutasin teemal “Kirjanduse õpetamine draamameetodite abil” – usun mängu ja loovuse tähtsusesse. Iseenda ja teiste mõistmist ja lahti harutamist olen pikalt õppinud Moreno keskuses, olen läbinud seal nii psühhodraama lavastaja kui ka coachi ja superviisori väljaõppe.
Usun, et naeru ja rõõmu kaudu õppimine aitab meil jõuda sügava õppimiseni, tunnetamise, kogemiseni. Naeru toob tundi mängulisus, positiivsus, aga ka lihtne ja lühike naerupraktika. Naeruharjutused viivad ära nii õpilaste kui ka õpetaja stressi.
Õpetajate tasakaal on üks teemadest, mis mind väga kõnetab. Olen kogenud, kui oluline on see, et kuskil on see koht, kus saad jagada ja rääkida oma asjadest täiesti hinnangute-vabalt. Olen oma koolis juhtinud õpetajate energiaringi – see on olnud koht, kus igaüks saab jagada oma mõtteid. See on regulaarne ja juhitud protsess, mis annab võimaluse enda jaoks olulistele teemadele saada kõrvalpilku. Alati on mul ette valmistatud teemad, kuid kui vajadus on minna süvitsi mõne osaleja teemaga, siis seda me ka teeme.